Moj san - Alfa Romeo GTAm 1/43 Metro

Nedelja 9 ujutru, budi me cvrkut ptica i miris svežeg hleba. Ustajem, na klik prekidača pali se radio, Beethoven – fur Elise. Doručkujem sir koji mažem na hleb. Ustajem od stola ushićeno jer znam da je ovo moje jutro moj dan. Oblačim majicu, stavljam sat i kožne rukavice. Izlazim na dvorište, stara kuća, pogled kao sa razglednice planina, livada miris pokošene trave, ah ta Sardinija. U glavi mi i dalje pesma tanana na na.. Odlazim do garaže otvaram ih uz škripu, a onda ugledam nju, naježim se. Palim motor, taj zvuk... Nema ABS, nema ESP ali ima 745 kg i 170 hp i ima ono nešto. Prva, druga, treća budim se....u karantinu.
Fotografija @alfaromeogram

Pre tačno 55 godina na sajmu automobila u Amsterdamu svet je ugledao Alfa Romeo Giulia Sprint GTA. Automobil koji će postati legenda, tolika da je javnost počela da svaki sportski model Alfe zove GTA. Ova Alfa je imala više verzija 2 stradale verzije (za ulicu) i 4 corsa verzije (za trke). Najslabija verzija je bila od 113 ks a najača i ona koju danas predstavljam 237 ks.
Fotografija @racing_scale_stories

O uspesima na stazi ne treba puno pričati. Ali navešću neke, ETCC titulu je osvojila 6 puta u 7 godina, 24h Spa i desetine drugih trka.  Model koji Vam danas predstavljam stvara nedoumice kada je u pitanju njegovo ime. Alfa Romeo GTAm 2000 joj je puno ime gde GT znači Grand Turismo, a onda dolazimo do AM, postoje dve struje gde jedna kaže da je to „Alleggerita maggiorata“ što znači olakšano i povećano, dok druga struja navodi da je to America maggiorata. Tek 2011 u jednom dokumentarcu je potvrđeno da je to ipak America.
Fotografija @racing_scale_stories

Ovaj automobil nije napravila sama Alfa Romeo nego njihov trkačko odeljenje Autodelta. Ovaj model je bio baziran na automobilu koji je bio za američko tržište. Pored Autodelte koja je sklapala ove automobile bilo je i privatnika koji su kupovali delove i sami sklapali, pa je teško utvrditi koliko je modela ukupno napravljeno. Neki izvori navode da je oko 40 modela ukupno sklopljeno.  Za razliku od modela GTA i GTA 1300 junior, model sa 1999 cc nije bio olakšan sa aluminijuskim delovima zbog pravila Grupe 2 te je bio težak oko 920 kg. I tu konačno dolazimo do današnjeg modela.
Fotografija @racing_scale_stories

Model koji Vam danas predstavljam je učestvovao na 24h Spa 1971 gde osvojio 3. mesto ali je bio prvi u svojoj diviziji. Neki od automobila koji su učestvovali su Ford Capri RS 2600, Mercedes-Benz 300 SEL, Opel Commodore GS i BMW 2002 TI. Ono što je zanimljivo je da je njih 72 prijavljeno 60 ih je startovalo a 19 završilo. Od 19 kojih su završili čak pet je Alfa Romeo.. U svojoj diviziji 2 Alfe su završile na prva tri mesta. Vozači mog modela su Carlo Facetti i Toine Hezemans. Meni naročito zanimljiv je Carlo Facetti jer se čovek smatra legendom turističkih automobila a ujedno je vozio jednom prilikom i u Srbiji. Carlo Facetti je vozio svašta između ostalog i Ferrari Dino 206 S, Alfa Romeo T33/2, Brabham BT42, Ferrari 356b, Lancia Stratos HF, Porsche 935, BMW 3.0 CSL, Ferrari 308 GTB i Lanciu Betu Montecarlo. On je četrdeset godina popravljao kola preko nedelje da bi nedeljom stavljao kacigu i pobeđivao na trkama.  Naučio je da vozi sa 11 godina zajedno sa Albertom Ascarijem.  Svoj uspeh objasnio je napornim radom. “Radimo od sedam ujutru do osam uveče sa jednom željom da nam motor bude bez konkurencije”.
Facetti na Ušću 1969, fotografija sa foruma Alfa Rome klub Srbije

Model koji možete videti na slikama sam nabavio za 20e ali nažalost nepažnjom kurira se oštetio. Prodavac mi je izašao u susret i uplatio deo novca nazad, na čemu sam mu zahvalan. Za ovaj novac dobijate model koji daje i više od očekivanog. Iskreno ne bih imao šta da dodam. Nemam zamerke i mislim da je pravi izbor za svakog kolekcionara, naravno kada je u pitanju razmera 1:43..

Fotografija @racing_scale_stories

Fotografija @alfaromeoierioggi

Moj san - Alfa Romeo GTAm 1/43 Metro Moj san - Alfa Romeo GTAm 1/43 Metro Reviewed by Racing stories 43 on 7:16 AM Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.