Nedelja 9
ujutru, budi me cvrkut ptica i miris svežeg hleba. Ustajem, na klik prekidača
pali se radio, Beethoven – fur Elise. Doručkujem sir koji mažem na hleb.
Ustajem od stola ushićeno jer znam da je ovo moje jutro moj dan. Oblačim
majicu, stavljam sat i kožne rukavice. Izlazim na dvorište, stara kuća, pogled
kao sa razglednice planina, livada miris pokošene trave, ah ta Sardinija. U
glavi mi i dalje pesma tanana na na.. Odlazim do garaže otvaram ih uz škripu, a
onda ugledam nju, naježim se. Palim motor, taj zvuk... Nema ABS, nema ESP ali
ima 745 kg i 170 hp i ima ono nešto. Prva, druga, treća budim se....u
karantinu.
Fotografija @alfaromeogram |
Pre tačno 55
godina na sajmu automobila u Amsterdamu svet je ugledao Alfa Romeo Giulia
Sprint GTA. Automobil koji će postati legenda, tolika da je javnost počela da
svaki sportski model Alfe zove GTA. Ova Alfa je imala više verzija 2 stradale
verzije (za ulicu) i 4 corsa verzije (za trke). Najslabija verzija je bila od
113 ks a najača i ona koju danas predstavljam 237 ks.
Fotografija @racing_scale_stories |
O uspesima
na stazi ne treba puno pričati. Ali navešću neke, ETCC titulu je osvojila 6
puta u 7 godina, 24h Spa i desetine drugih trka. Model koji Vam danas predstavljam stvara
nedoumice kada je u pitanju njegovo ime. Alfa Romeo GTAm 2000 joj je puno ime
gde GT znači Grand Turismo, a onda dolazimo do AM, postoje dve struje gde jedna
kaže da je to „Alleggerita maggiorata“ što znači olakšano i povećano, dok druga
struja navodi da je to America maggiorata. Tek 2011 u jednom dokumentarcu je
potvrđeno da je to ipak America.
Fotografija @racing_scale_stories |
Ovaj
automobil nije napravila sama Alfa Romeo nego njihov trkačko odeljenje
Autodelta. Ovaj model je bio baziran na automobilu koji je bio za američko
tržište. Pored Autodelte koja je sklapala ove automobile bilo je i privatnika
koji su kupovali delove i sami sklapali, pa je teško utvrditi koliko je modela
ukupno napravljeno. Neki izvori navode da je oko 40 modela ukupno
sklopljeno. Za razliku od modela GTA i
GTA 1300 junior, model sa 1999 cc nije bio olakšan sa aluminijuskim delovima
zbog pravila Grupe 2 te je bio težak oko 920 kg. I tu konačno dolazimo do
današnjeg modela.
Fotografija @racing_scale_stories |
Model koji
Vam danas predstavljam je učestvovao na 24h Spa 1971 gde osvojio 3. mesto ali
je bio prvi u svojoj diviziji. Neki od automobila koji su učestvovali su Ford
Capri RS 2600, Mercedes-Benz 300 SEL, Opel Commodore GS i BMW 2002 TI. Ono što
je zanimljivo je da je njih 72 prijavljeno 60 ih je startovalo a 19 završilo.
Od 19 kojih su završili čak pet je Alfa Romeo.. U svojoj diviziji 2 Alfe su
završile na prva tri mesta. Vozači mog modela su Carlo Facetti i Toine Hezemans. Meni naročito zanimljiv je
Carlo Facetti jer se čovek smatra legendom turističkih automobila a ujedno je
vozio jednom prilikom i u Srbiji. Carlo Facetti je vozio svašta između ostalog
i Ferrari Dino 206 S, Alfa Romeo
T33/2, Brabham BT42, Ferrari 356b, Lancia Stratos HF, Porsche 935, BMW 3.0 CSL,
Ferrari 308 GTB i Lanciu Betu Montecarlo. On je četrdeset godina popravljao
kola preko nedelje da bi nedeljom stavljao kacigu i pobeđivao na trkama. Naučio je da vozi sa 11 godina zajedno sa
Albertom Ascarijem. Svoj uspeh objasnio
je napornim radom. “Radimo od sedam ujutru do osam uveče sa jednom željom da
nam motor bude bez konkurencije”.
Facetti na Ušću 1969, fotografija sa foruma Alfa Rome klub Srbije |
Model koji možete videti na
slikama sam nabavio za 20e ali nažalost nepažnjom kurira se oštetio. Prodavac
mi je izašao u susret i uplatio deo novca nazad, na čemu sam mu zahvalan. Za
ovaj novac dobijate model koji daje i više od očekivanog. Iskreno ne bih imao
šta da dodam. Nemam zamerke i mislim da je pravi izbor za svakog kolekcionara,
naravno kada je u pitanju razmera 1:43..
Fotografija @racing_scale_stories |
Fotografija @alfaromeoierioggi |
Moj san - Alfa Romeo GTAm 1/43 Metro
Reviewed by Racing stories 43
on
7:16 AM
Rating:
No comments: