Ponekad
se neke stvari dese slučajno, a ponekad iz nečeg što se desilo sasvim slučajno
ispadne nešto sasvim izvanredno. Nešto što bi za nekog bila samo naslovnica
časopisa za nekog će postati opsesija koja će trajati preko dvadeset godina.
Zahvalan sam i ponosan što sam imao priliku da razgovaram sa čovekom koji je
napravio nešto čemu svi mi koji volimo trke i kolekcinarstvo samo sanjamo. Ovo
je njegova priča.
Za
početak recite nam nešto o sebi
Ja sam iz Tuskona,
Arizona ali sam odrastao u Denveru Colorado u Americi i imam mali biznis u
kojem servisiram starije Audije.
Kako
i zašto ste započeli sa kolekcionarstvo modela automobila?
Kada
sam bio mlad imali smo studenta na razmeni koji je došao da živi sa nama na
godinu dana. On je sa sobom doneo časopis koji je imao sekciju koja se bavi Le
Man-om. Te 1997 godine u časopisu je bio predstavljen Nisan R390 GT1. U to vreme nisam mnogo znao o trkama
izdržljivosti pa sam tada pomislio da je to najbolji auto koji sam ikad video.
To je nešto što mi je probudilo u meni intersovanje za trke. Moja kolekcija je
počela godinu dana kasnije kada je Maisto predstavio pobednika Le Mana iz 1998 godine
Porše 911 GT1-98.
Šta
je ono što skupljate i koji je cilj Vaše kolekcije?
Sve što ima veze sa
automobilima. Najviše sam se fokusirao na Le Man, FIA GT i GT3 modele iz trka
izdržljivosti u razmeri 1:18 ali imam i nekoliko ne trkačkih modela kao i
nekoliko modela iz Formule 1. Takođe imam i nekoliko modela u razmeri 1:64
takođe iz Le Mana.
Koji
je Vaš omiljeni proizvođač i zašto?
Najviše volim AutoArt
modele ali cena im je otišla malo previsoko. Imam nekoliko Exoto modela koji su
neverovatno kvalitetni ali previše skupi da bi samo njih skupljao. Imam sreću
da sam ih kupovao pre, kada su bili oko 200$ umesto današnjih 500$ i plus. Imam
mnogo modela Sparka zato što su oni za sada jedini proizvođači koji prave
modele sa Le Mana. Iako nisu previše skupi imam osećaj da su i dalje precenjeni
s’obzirom da nemaju mogućnost otvaranja i zakretanja točkova.
Vaš
auto koji vozite i auto o kome sanjate?
To je teško pitanje. Trenutno vozim Audi R8 sa V8 motorom
sa manualinim menjačem iz 2008. Smatram da je to moj auto iz snova koji
trenutno mogu sebi da priuštim. I na neki način to jeste moj auto iz snova ali
da novac nije problem onda bi kupio sebi Mclaren F1. A ko ne bi? Haha
Vi
ste neko ko je dugo kolekcionar, da li ste imali nekad momente sumnje. Možda
ste hteli da prodate kolekciju ili napravite pauzu, i kako ste prešli preko
toga?
Ne zapravo. Iako
kolekcija drži zarobljeno stotine dolara, to je nešto što ja skupljam preko 23 godine tako da nije nešto što toliko
šteti mom budžetu. Nikad nisam razmišljao o prodaji. Neke modele koje zamenim
sa kvalitetnijim ili prosto ne želim više, ja obično poklonim deci svojih
prijatelja, rođacima ili deci svojih komšija.
I za
kraj, koji savet biste dali nekom ko tek počinje sa ovim hobijem?
Ebay je vaš prijatelj,
često me pitaju gde nabavljam određene modele a moj odgovor je uvek eBay.
Ako želite da vidite više slike iz kolekcije zapratite njegov Instagram profil.
Ako želite da vidite više slike iz kolekcije zapratite njegov Instagram profil.
Intervju sa Diecastracers
Reviewed by Racing stories 43
on
2:17 AM
Rating:
No comments: