Francuski buldog

Andre Citroen
Post in english.
Godine 1873 porodica Gustav seli se iz Amsterdama u Pariz. Ovom selidbom porodica menja prezime u Citroen, poznato? Njihovo najmlađe dete Andre Citroen diplomira sa 22 godine na politehničkoj školi. Iste te godine odlučuje da poseti rodnu zemlju svoje majke, Poljsku. Na tom putovanju otkriva inovativan dizajn zupčanika, koji odlikuje tih rad i mala potrošnja. Andre otkupljuje patent. Radi neko vreme u fabrici automobila Mors, gde postaje jedan od vodećih ljudi Tokom 1912 osniva fabriku. Logo koji dobija ta nova fabrika predstavlja dva zuba zubčanika koje je otkrio tokom svog putovanju u Poljsku. Logo koji se održao do današnjeg dana. U toj fabrici tokom prvog svetskog rata proizvodi oružije i municiju. Nakon rata 1919 fabrika se preojentisala na automobile. Do 1932 fabrika postaje 4 najača u svetu. Tokom godina fabrika izbacuje legendarne automobile kao što su Citroen tip A, DS, 2CV... ali se suočava sa ekonomskim problemima, najpre fabriku kupuje Mišelin, pa Fiat i na kraju Pežo, tako nastaje PSA grupa (Peugeot Société Anonyme).

Kako bi došli do subjekta naše današnje priče prebacujemo se u godinu 1999. Svetski reli šampionat 1999 godine, vruća Španija, mali porodični automobil Citroen Xsara neočekivano pobeđuje, za volanom Le petit bug, Philippe Bugalski, čovek koji je testirao sve Citroene, i koji je u velikoj meri zaslužan za velike uspehe koji su predhodili. Te 1999 Citroen Xsara kit car nije bila u kategoriji sa ostatkom WRC-a, bila je deo F2 klase.  Bila je dosta lakša i prilagođenija za asfalt. Dve pobede zaredom bile su dovoljne da FIA takoreći zabrani F2 klasu limitirajući joj snagu i dodajući 40kg.  Citroenu je bio potreban nov automobil. PSA grupa nije bila oduševljena jer se Pežo već takmičio u okviru WRC-a, ali jedan čovek je bio veoma uporan. Taj čovek je bio sportski direktor Citroena i bivši vozač Guy Fréquelin. Nakon mnogo odbijanja svetu je predstavljen Citroen Xsara WRC prototajp.  Automobil od 310 konja 2.0 turbo motor, 570nm.Čak i na prezentaciji PSA grupa izjavljuje da oni neće finansirati taj automobil.

 Prve godine učešća, Citroen od šest trka na kojih učestvuje pobeđuje na jednoj, ima podijumsku poziciju na drugoj. Sledeće godine Loeb započinje svoj niz prvom pobedom u WRC-u, na 200 km od svoje kuće u Nemačkoj. Godina 2003 je prva puna sezona u kojoj Xsara učestvuje kroz celu sezonu. Loeb postaje vicešampion gubeći titulu za jedan poen. Citroen Xsara ostaje da se takmiče kao fabrički tim do 2005 godine kada započinje razvoj DS3.  Loeb osvaja 3 titule sa ovim automobilom, ostvarajući 28 pobeda. To koliko je on uspešan govori činjenica za da Citroen Xsara zabeležila ukupno 32 pobede što je čini jednom od najuspešnijih reli automobila ikada tačnije 7. na listi pobednika. Šef Red Bull škode Armin Swarz  je izjavio da je za dominaciju Loeb-a zaslužna pouzdanost koju Xsara imala, i to što Loeb nije pravio greške. Jednostavno bili su savršen par. 
Vozači citroen tima (Sainz, Loeb, Mcrae

Model koji Vam danas predstavljam je model iz 2006, godine kada je Citroen zvanično prebacio sve svoje resurse na razvijanje novog modela, te nije postojao kao fabrički tim. nego je angažovao  Kronos Total Citroën World Rally Team, što nije sprečilo Loeb-a da osvoji titulu gledajući televizor. Da Loeb je stvorio toliko prednost u prvenstvu da ni poslednje četiri trke na kojima nije učestvovao, jer je slomio ruku, nisu pomogle njegovom glavnu konkurentu da ga pobedi. Doduše osvojio je šampionat sa razlikom od jednog boda.


Model

Model koji Vam danas predstavljam je model koji je učestvovao na reliju u Kipru. Reli Kipar je 300 km prašine, oštrog kamenja i temperature koja prelazi 30 stepeni. Auto koji je pobedio na reliju 2006 je upravo model koji Vam predstvaljam. Model je proizvođača Ixo, u razmeri 1/43.  ali ne ovo nije klasični novinski jeftini model. Dolazi  iz ograničene serije od 2000 komada u posebnom pakovanju. Ono što ga izdvaja a mene je privuklo su vozači koji se nalaze unutar modela. To je nešto što ga izdvaja od većine drugih, kada su u pitanju reli modeli.


Sve nalepnice su na mestu, boja odlična. Upitanju je diecast, dakle od metala. Zadnji spojler je plastični, kao i vozači i komplet unatrašnjost. Spolja zaista nemam zamerke, sem možda pinova u stop svetlima.

 Unutrašnjost solidno urađena, postoji rezevni točak, dve figure, vozač i suvozač.. Ako bi gledali u detalje mogli bi da zamerimo to što su figure potpuno iste. Za razliku od nekih drugih modela, roll bar je obojan u sivo, sedišta Recaro. Da ima mesta za napredak i da može bolje naravno da može ali za 25e koliko sam ja ovaj model platio zaista više ne treba ni očekivati.

Još neki proizvođači su se pozabavili ovim modelom, tačnije modelima koje je zastupao Citroen dakle pre 2006 godine, a to su: Vitesse, Norev i AutoArt, a kada su u pitanju resin modeli Heller i Provence. U razmeri 1/18 model su radili: Burago, Sun Star, AUTOart,  Solido i  IXO . 



Francuski buldog Francuski buldog Reviewed by Racing stories 43 on 3:43 AM Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.