Andre Citroen |
Post in english.
Godine 1873 porodica Gustav seli se iz Amsterdama u Pariz. Ovom selidbom porodica menja prezime u Citroen, poznato? Njihovo najmlađe dete Andre Citroen diplomira sa 22 godine na politehničkoj školi. Iste te godine odlučuje da poseti rodnu zemlju svoje majke, Poljsku. Na tom putovanju otkriva inovativan dizajn zupčanika, koji odlikuje tih rad i mala potrošnja. Andre otkupljuje patent. Radi neko vreme u fabrici automobila Mors, gde postaje jedan od vodećih ljudi Tokom 1912 osniva fabriku. Logo koji dobija ta nova fabrika predstavlja dva zuba zubčanika koje je otkrio tokom svog putovanju u Poljsku. Logo koji se održao do današnjeg dana. U toj fabrici tokom prvog svetskog rata proizvodi oružije i municiju. Nakon rata 1919 fabrika se preojentisala na automobile. Do 1932 fabrika postaje 4 najača u svetu. Tokom godina fabrika izbacuje legendarne automobile kao što su Citroen tip A, DS, 2CV... ali se suočava sa ekonomskim problemima, najpre fabriku kupuje Mišelin, pa Fiat i na kraju Pežo, tako nastaje PSA grupa (Peugeot Société Anonyme).
Godine 1873 porodica Gustav seli se iz Amsterdama u Pariz. Ovom selidbom porodica menja prezime u Citroen, poznato? Njihovo najmlađe dete Andre Citroen diplomira sa 22 godine na politehničkoj školi. Iste te godine odlučuje da poseti rodnu zemlju svoje majke, Poljsku. Na tom putovanju otkriva inovativan dizajn zupčanika, koji odlikuje tih rad i mala potrošnja. Andre otkupljuje patent. Radi neko vreme u fabrici automobila Mors, gde postaje jedan od vodećih ljudi Tokom 1912 osniva fabriku. Logo koji dobija ta nova fabrika predstavlja dva zuba zubčanika koje je otkrio tokom svog putovanju u Poljsku. Logo koji se održao do današnjeg dana. U toj fabrici tokom prvog svetskog rata proizvodi oružije i municiju. Nakon rata 1919 fabrika se preojentisala na automobile. Do 1932 fabrika postaje 4 najača u svetu. Tokom godina fabrika izbacuje legendarne automobile kao što su Citroen tip A, DS, 2CV... ali se suočava sa ekonomskim problemima, najpre fabriku kupuje Mišelin, pa Fiat i na kraju Pežo, tako nastaje PSA grupa (Peugeot Société Anonyme).
Kako bi došli do subjekta naše današnje priče prebacujemo
se u godinu 1999. Svetski reli šampionat 1999 godine, vruća Španija, mali porodični
automobil Citroen Xsara neočekivano pobeđuje, za volanom Le petit bug, Philippe Bugalski, čovek koji je testirao sve
Citroene, i koji je u velikoj meri zaslužan za velike uspehe koji su
predhodili. Te 1999 Citroen Xsara kit car nije bila u kategoriji sa ostatkom
WRC-a, bila je deo F2 klase. Bila je
dosta lakša i prilagođenija za asfalt. Dve pobede zaredom bile su dovoljne da
FIA takoreći zabrani F2 klasu limitirajući joj snagu i dodajući 40kg. Citroenu je bio potreban nov automobil. PSA
grupa nije bila oduševljena jer se Pežo već takmičio u okviru WRC-a, ali jedan
čovek je bio veoma uporan. Taj čovek je bio sportski direktor Citroena i bivši
vozač Guy Fréquelin. Nakon mnogo
odbijanja svetu je predstavljen Citroen Xsara WRC prototajp. Automobil od 310 konja 2.0 turbo motor,
570nm.Čak i na prezentaciji PSA grupa izjavljuje da oni neće finansirati taj
automobil.
Vozači citroen tima (Sainz, Loeb, Mcrae |
Model koji Vam
danas predstavljam je model iz 2006, godine kada je Citroen zvanično prebacio
sve svoje resurse na razvijanje novog modela, te nije postojao kao fabrički
tim. nego je angažovao Kronos Total Citroën World Rally Team, što nije sprečilo Loeb-a da osvoji titulu
gledajući televizor. Da Loeb je stvorio toliko prednost u prvenstvu da ni
poslednje četiri trke na kojima nije učestvovao, jer je slomio ruku, nisu
pomogle njegovom glavnu konkurentu da ga pobedi. Doduše osvojio je šampionat sa
razlikom od jednog boda.
Model
Model koji Vam danas predstavljam je model koji je učestvovao na reliju u Kipru. Reli Kipar je 300 km prašine, oštrog kamenja i temperature koja prelazi 30 stepeni. Auto koji je pobedio na reliju 2006 je upravo model koji Vam predstvaljam. Model je proizvođača Ixo, u razmeri 1/43. ali ne ovo nije klasični novinski jeftini model. Dolazi iz ograničene serije od 2000 komada u posebnom pakovanju. Ono što ga izdvaja a mene je privuklo su vozači koji se nalaze unutar modela. To je nešto što ga izdvaja od većine drugih, kada su u pitanju reli modeli.
Sve nalepnice su na mestu, boja
odlična. Upitanju je diecast, dakle od metala. Zadnji spojler je plastični, kao
i vozači i komplet unatrašnjost. Spolja zaista nemam zamerke, sem možda pinova
u stop svetlima.
Unutrašnjost solidno urađena, postoji rezevni
točak, dve figure, vozač i suvozač.. Ako bi gledali u detalje mogli bi da
zamerimo to što su figure potpuno iste. Za razliku od nekih drugih modela, roll
bar je obojan u sivo, sedišta Recaro. Da ima mesta za napredak i da može bolje
naravno da može ali za 25e koliko sam ja ovaj model platio zaista više ne treba
ni očekivati.
Još neki proizvođači su se
pozabavili ovim modelom, tačnije modelima koje je zastupao Citroen dakle pre
2006 godine, a to su: Vitesse, Norev i AutoArt, a kada su u pitanju resin
modeli Heller i Provence. U razmeri 1/18 model su radili: Burago, Sun Star,
AUTOart, Solido i IXO .
Francuski buldog
Reviewed by Racing stories 43
on
3:43 AM
Rating:
No comments: